Malzeme Bakımı
Ahşap ve Lake
- Lake yüzeyler, çizilmelere karşı hassas bölgelerdir. Cilasının zarar görmemesi için nemli bir bez yardımı ile ahşap yüzey temizleyicileri ile temizlenmelidir. Ardından üzerinde kalan nemi tamamen alması için mikrofiber yapılı biz bez ile kurulanması önerilir.
- Güneş ışığına maruz kalma ve bulunduğu ortamın koşullarına bağlı olarak, lake ve doğal ahşap yüzeylerde zamanla renk tonu farklılıklarının gözlemlenmesi olağandır.
- Ahşap ve lake ürünleriniz, odadaki ısı kaynağına veya güneş ışığına doğrudan maruz bırakılmamalıdır.
- Belirtilen kurallara uyulmaması halinde, ahşap yaşayan bir malzeme olduğu için renk ve form değişikliği oluşabilir ve kılcal açılmalar görülebilir.
- Doğal ahşabın su ile teması halinde, gözeneklerine sızmasına izin verilmeyecek şekilde zaman kaybetmeden yüzeyden su temizlenmelidir. Su haricindeki yağlı ve renkli sıvıların ürün ile temasına kesinlikle izin verilmemelidir. Temas halinde, gözeneklerden emilen sıvı hemen silinse dahi leke bırakabilmektedir.
- Ürünlerin temizliği nemli bir bez ile yapılmalıdır. Ürünler deterjan, çamaşır suyu vb. kimyasal temizleyicilerle temas etmemelidir.
- Kanepe, koltuk, berjer ve sandalye ayaklarının ahşapları birbirinden farklı malzemelerde olup, malzemeye özel cilalama işlemi yapılmaktadır. Farklı üretim süreçlerinden dolayı, renk ve desen farklılıkları meydana gelebilir. Kullanılan malzeme farklılığına göre değişkenlik gösterdiği için doğal bir durumdur.
- Normal kullanımlarda dahi zamanla ahşap malzemelerin yüzeylerinde olağan olarak karşılanan çizikler meydana gelebilir.
- Üretimi sürecinde uygulanan yöntemler ve müşterinin ürünü kullanımı sırasında bulundurduğu ortam şartları (nem, kuruma vb); yaşayan bir malzeme olan ahşabın yüzeyinde çatlama ve renk değişimlerine sebep olabilir.
- Aynı ağaç kullanılarak üretilmiş olmasına rağmen, siparişinizdeki ürünlerin ahşabı desen ve renk farklılıkları gösterebilir. Bütün bu farklar; ahşabın doğallığı, karakteristik yapısı ve kendine özgü rengi ve dokusundan kaynaklanmaktadır.
- Satın aldığımız ağaçların sürdürülebilir ormanlardan tedarik edilmesine dikkat etmekteyiz.
- Ağaç kesildikten sonra dahi nem alıp verme özelliğini devam ettirir. Bu sebeple, mobilya olarak kullanımı sırasında ortam sıcaklığına bağlı bazı değişiklikler gösterebilmektedir.
- Doğal kaplamalı ürünlerde, kaplamanın dokusu ve yapısından kaynaklı veya boya makinelerinde farklı zamanlarda aynı boya uygulaması yapılmış olmasına rağmen ton farklılıkları oluşarak farklı sonuçlar verebilir. Bu ton farklılıkları tamamen kaplamanın doğal oluşundan kaynaklanmaktadır.
Mermer ve Kayrak Taşı
- Mermer ve kayrak taşı doğal birer malzeme olduğundan renk, damar, desen ve doku farklılıkları gösterebilir.
- Mermer yüzeyin üzerine yağ ve türevi sıvılar döküldüğünde, bünyesine çekmeden hemen silinerek müdahale edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde, mermerin cilasını bozarak leke bırakır.
- Mermer ve kayrak taşı yüzeylerin ise kimyasallar ve asitler ile temas etmemesi gerekmektedir. Özellikle; meyve asitleri (limon), gazlı ve alkollü içecekler mermerin ve kayrak taşının cilasını bozup leke yapacağı için kullanım sırasında dikkat edilmelidir.
- Temizlik ve bakımı için nemli bir bez ile yüzey üzerinde dairesel hareketlerle silip ardından kuru bir bez ile leke kalmayacak şekilde kurulanmalıdır.
- Mermer veya kayrak taşına özel temizlik ve bakım kitleri ile daha uzun süreli koruma sağlanabilir.
- Mermer ve kayrak taşı yüzeyli ürünler, direkt güneş ışığına maruz kalacak şekilde kullanılmamalıdır. Uzun süre doğrudan güneş ışığına maruz kalan mermer veya kayrak taşının cilasında solma meydana gelebilir.
- Mermer yüzeyin üzerine koyulan aksesuarların ürünü çizmemesine özen gösterilmelidir.
- Mermer ve kayrak taşı yüzeyin üzerine doğrudan sıcak veya soğuk nesneler koyulmamalıdır. Aksi takdirde ürün cilasında solma ve leke oluşumuna neden olabilir. Bardak altlığı veya benzeri yardımcı bir aksesuar kullanılması tavsiye edilir.
- Mermer ve kayrak taşı ürünlerin taşınması esnasında, özenli ve dikkatli bir şekilde hareket edilmelidir. Dikkatle kaldırılarak, “kılıçlamasına” olarak tabir edilen dikine taşıma yöntemiyle taşınmalıdır.
Cam ve Ayna
- Cam ve aynalı yüzeye sahip ürünlerin nemli veya çizmeyecek yumuşak bir bez ile silinmesi tavsiye edilir.
- Cam veya ayna kuruyken; zorlu leke ve izler çıkartılmaya çalışılmamalı aksine duru ve sıcak suya batırılmış pamuklu bir bez yardımı ile lekeli yüzey nazikçe ovularak temizlenmeye çalışılmalıdır.
- Ayna yüzeylerin temizliğinde, aşındırıcı kimyasallar ile amonyak, asidik ve alkali bazlı temizlik malzemelerinin kullanılmaması tavsiye edilir.
- Herhangi bir temizleyici malzeme emin olmadan ayna yüzeyine doğrudan püskürtülmemelidir.
- Aynanın alt kenarında veya çerçevesinde su kalmamasına dikkat edilmelidir.
Metal
- Metal detaylara sahip ürünlerimizde paslanmaz çelik, bakır statik boyalı saç levha ve bakır kaplama demir kullanmaktayız.
- Metal yüzeylerin temizliği için özel olarak üretilmiş malzeme,araç ve gereçler seçilerek metalin yapısına uygun bir temizlik yapılmalıdır.
- Metal yüzeylere zarar vereceği için temizliği sırasında kesinlikle sert malzeme kullanılmamalıdır.
- Krom ve bakır kaplı yüzeyleri nemli bir bez yardımıyla temizleyip ardından kuru bir bez ile nemi tamamen alınmalıdır. Aksi takdirde nem üründe renk değişikliğine ve paslanmaya yol açabilir.
Kumaş
- Kumaşlarımızın temizliği sadece kuru temizleme ile sağlanmalıdır.
- Sırt minderi veya kırlent kumaşı gibi giydirme kılıflar çamaşır makinesinde yıkanmamalıdır. Kumaşın özelliğine uygun olarak güvenilir ve profesyonel bir firma tarafından kuru temizleme yapılmalıdır.
- Kılıfı sabit döşemeli ürünlerimizde ise kumaşın türüne ve temizliğine uygun temizleyiciler veya beyaz saf sabun kullanılarak temizliği sağlanabilir.
- Ürünler, bulunduğu alandaki ısı kaynaklarına ve güneş ışığına doğrudan maruz bırakılmamalıdır. Güneş ışığı kumaşın solmasına neden olabilir.
- Şönil ve kadife gibi havlı kumaşlarda, kullanıma bağlı olarak havlar bir yöne doğru yatabilir ve ürünün genelinde ton farkı varmış gibi bir algı yaratabilir. Bu durum, kumaşın kalitesi ile ilgili olmayıp doğal yapısına ait bir sonuçtur.
- Keten ve pamuk içeren kumaşlar, kullanmaya bağlı zamanla pamuklanma ve tüylenme yapabilir. Bu durum, kullanılan pamuk ve keten kumaşın doğal yapısından kaynaklanmaktadır. Oluşan bu tür pamuklanma veya tüylenme durumlarında, tüy toplama cihazı kullanarak temizliği yapılabilir.
- Üretim tarihleri farklılık gösteren kumaşlarda, ton farklılıkları olabilir. Mevcut ürününüze yeni bir parça eklemek istediğinizde, eski ve yeni kumaş arasında ton farkları görülmesi normaldir.
Deri
- Gerçek deri zamanla çizilebilir, renk değiştirebilir, çatlayabilir veya özellikle oturma kısımlarında potluklar meydana gelebilir.
- Ufak çizgiler ve renk değişimleri, deri bakım kitleri ile müdahale edilerek deri yüzey eski görünümünü kazanabilir. Ancak deri doğal bir materyal olduğu için yıllar geçtikçe bir takım değişimler gözlenmesi olağandır ve bu şekilde uzun seneler kullanılmaya uygundur.
- Deri malzemeli ürünler nemli ortamlarda bulundurulmamalı, odadaki ısı kaynağına veya güneş ışığına doğrudan maruz bırakılmamalıdır.
- Özel ve profesyonel deri temizleyicileri yardımı ile yüzeydeki lekeler temizlenebilir ancak sabun, deterjan vb kimyasallar kesinlikle temas ettirilmemelidir.
- Yüzeyindeki toz kuru bir bez yardımı ile temizlenebilir.
Değişim Kapsamı
- Arreda Mobilya tarafından satışı yapılan tüm mobilyalar 2 yıl boyunca garanti kapsamındadır. Garanti süresi ürünlerin teslim tarihinden itibaren başlar ve bu garanti süresi 2 yıllık sürenin geçmesi ile son bulur.
- Arreda Mobilya tarafından ürünlerin teslimatı ve montajı sırasında yaşanabilecek tüm sorunlar Arreda Mobilya sorumluğundadır.
- Kullanım hatalarından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
Değişim & İade
- Döşemeli ürün gruplarında Arreda Mobilya kaynaklı olan kusurların onarım ve yüz değişimi 30 gün içerisinde ürün tesliminden sonra bildirilmelidir. Aksi takdirde standart servis koşullarına tabii olunur.
- Kişiye özel üretim yapıldığından teşhir standartları dışında yapılan seçimlerde (kumaş, ayak rengi değişimi, ölçü değişikliği, köşe yönü) ürün iade alınamamaktadır.
- Kurulum gerektiren ürünlerde iade süreci ürün kurulumu gerçekleşmeden yapılmalıdır. Kurulumu yapılmış ve teşhir standartlarına uygun ürün bedeli üzerinden %30 kesinti yapılarak ürün iadesi gerçekleştirilir.
- Ürünün üretiminden kaynaklı bir sorunu var ise 15 gün içerisinde, ürün ücretsiz iade edilebilmektedir.
- Arreda ürün kullanım kılavuzunda belirtilen talimatlara uyulmadığı tespit edildiğinde, tüketiciden kaynaklı hasarlı ürünlerde iade işlemine gidilememektedir. Ürün servis SSH olarak kabul edilir, standart SSH sürecine tabiidir.
- Yetkisiz kişilerce yapılan hatalı montaj, bakım, onarım ve de montaj nedeniyle üründe oluşan arıza ve hatalar garanti kapsamı dışındadır.
Fabrika
- İnegöl Mobilya Ağaçişleri İhtisas Org. San. Bölg. 3.Cd No:14 Hamzabey Mah. İnegöl / Bursa / Türkiye
- +90 444 55 63 info@arreda.com.tr
Mağaza
- Yeniceköy Mah. Mobilya Cad. B Etap No:24
İnegöl / Bursa / Türkiye - +90 224 714 24 55 magaza@arreda.com.tr
- Müşteri Temsilcisi - Oğuzhan Karakaya
- +90 (534) 454 45 16
- Yol Tarifi
© 2024 Arreda Mobilya. Tüm hakları saklıdır.